بهترین شامپو بدن اصل خارجی بدون سولفات

مقاله حوزه آرایشی و بهداشتی از جمله: آرایش چشم و ابرو - آرایش صورت - آرایش مو - لوازم آرایشی - نکات آرایشی

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

بهترین شامپو بدن اصل خارجی بدون سولفات

شامپو بدن‌ها، شوینده‌های غیرتهاجمی و ملایمی هستند که پوست را به خوبی تمیز می‌کنند. شامپو بدن خوب، چربی‌های مفید پوست را از بین نمی برد و باعث تحریک پوست نخواهند شد. بهترین و محبوب‌ترین بادی واش‌ها (شامپو بدن) در دنیا، علاوه‌ بر پاکسازی ملایم و بدون ایجاد خشکی، امتیازات و خاصیت‌های جانبی نیز دارند. خواصی مانند قدرت آبرسانی، نرم کنندگی، تازه‌کنندگی پوست، تغذیه پوست، اسکراب و لایه‌برداری، بوی خوش طبیعی و فرمولاسیون گیاهی، از جمله ویژگی‌هایی هستند که طرفداران شامپو بدن آن‌ها را دوست دارند. شامپو بدن آناناس و پاپایا مائویی یک محصول دوست‌داشتنی و وگان است که کمک می‌کند ضمن شستشوی پوست بدن، بتوانید نرمی و لطافت ویژه‌ای به پوست بدهید.

 

1- شامپو بدن برند لورال اصل

شاور ژل یا شامپو بدن برای استفاده روزانه طراحی شده‏ است تا با پاکسازی پوست صورت و بدن از آلودگی، آن را برای یک روز پرکار آماده کند. از آنجایی که آقایان معمولا فعالیت بدنی بیشتر و تعریق شدیدتری دارند، برند لورال loreal فرانسوی با تولید ژل‏‏‌های حمام از سری Men Expert محصولات خود، توانست نظر بسیاری از آن‌‏ها را به خود جلب کند. تنوع بالا و وجود عملکرد و رایحه‏‌های مختلف در این نوع شوینده بدن و مو، انتخاب شما را بسیار آسان می‏‌کند. شامپو سر و بدن لورال مدل clean power مخصوص آن‏‌هایی است که به فکر پاکسازی عمیق و ۱۰۰% کل بدن خود هستند.

شامپو بدن برند لورال اصل

این سری از شامپو بدن های برند لورآل به‌طور اختصاصی برای پاکسازی کامل سر تا پا طراحی شده ‎است. این شاور ژل مردانه غنی از مرکبات بوده و برای سم‎‌زدایی و پاکسازی عمیق پوست به کمک شما می‌آید. با انتخاب این شوینده ۳ در ۱ و با بسته‌‏بندی جمع و جور، دیگر لازم نیست برای یک حمام ساده در مسافرت و یا پس از ورزش همیشگی خود، چندین شامپو و ژل شوینده همراه داشته ‏باشید. با استفاده از شامپو سر و بدن لورال مدل clean power که یک شوینده سه‌‏کاره است، حس تمیزی باورنکردنی برای صورت، بدن و موها ایجاد کنید.

 

2- شامپو بدن بدون سولفات برند مائویی

شامپو بدن از برند مائویی، یک شوینده بدن فوق‌العاده است که به ترکیبات متعدد هیدراته کننده، مرطوب کننده و سم زدایی کننده پوست مجهز شده است. پوستی که با این محصول شستشو داده شود، پوسته پوسته نشده و بعد از حمام احساس خشکی و کشیدگی نخواهد داشت. زیرا حاوی ترکیباتی طبیعی است که پوست را عمیقا سیراب و مرطوب کرده و باعث نرمی و شادابی پوست بدن می‌شوند.

شامپو بدن مائویی

شامپو بدن های مائویی 3 محصول متفاوت هستند، در یکی از آن ها ترکیبی از مواد تصفیه کننده پوست از جمله خاکسترهای آتشفشانی و پودر ذغال استفاده شده که آلودگی، سموم پوستی و مواد زائد روی پوست بدن را به خود جذب می‌کنند. در دومی ماکادمیا و نارگیل تزریق شده تا به خوبی از خشک‌شدن پوست جلوگیری کند. و در سومی ترکیبی مغذی و آبرسان از کره پاپایا و عصاره آناناس با کره انبه و شی باتر مخلوط شده تا به خوبی از خشک شدن پوست جلوگیری کند.

 

 

 

 

چرا شامپو بدن‌ها را ترجیح می‌ دهیم؟

برخی از افراد به دلیل تاثیر ناخوشایندی که صابون‌ها بر روی پوستشان می‌گذارند، این محصولات را انتخاب می‌کنند. شستشوی پوست با صابون معمولا باعث می‌شود تمامی چربی از روی پوست برداشته شود و با حذف سبوم طبیعی پوست، ناچارا خشکی و دهیدراته شدن آن به عنوان مشکلی مهم بروز می‌کند. پس افرادی که نگران خشکی، پوسته پوسته شدن و یا پیری زودرس پوستشان هستند، باید حتما صابون‌های قالبی قدیمی را با شامپو بدن‌های نوین رطوبت‌رسان جایگزین کنند.

بعضی دیگر می‌خواهند یک محصول شوینده، علاوه‌بر مواد تمیزکننده پوست، غنی از آبرسان‌ها، مواد مرطوب کننده، ویتامین، روغن‌ها و عصاره‌های گیاهی و اسانس‌های خوشبو و دلپذیر باشد. پس طبیعی است که به سراغ بهترین شامپو بدن‌ ها می‌روند و صابون‌ها برایشان جذابیتی ندارد. پوست با کمک این محصولات نرم‌تر و لطیف‌تر خواهد بود.

از طرف دیگر، بحث بهداشتی بودن یک پاک کننده‌ی پوست، اهمیت زیادی برای همه‌ی ما دارد. پس اعضای یک خانواده یا هم اتاقی‌ها می‌توانند بدون نگرانی از این موضوع، از یک شامپو بدن مشترک استفاده کنند، بدون اینکه از بابت آلوده شدن محصول نگران باشند. در حالی که صابون اصلا برای استفاده مشترک و رها کردن در محیط مرطوب حمام، مناسب نیست.

یکی دیگر از فواید مهمی که یک شامپو بدن دارد، متعادل‌سازی اسیدیته پوست بدن است. در واقع این محصولات برخلاف صابون‌های قلیایی، با pH طبیعی پوست بدن که مایل به اسیدی است، کاملا سازگار هستند. پس بهتر می‌توانند سلامت، رطوبت و حفاظت از پوست را تضمین کنند.

 

بهترین شامپو بدن باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند؟

پاسخ دادن به این سوال قبل از خرید شامپو بدن، بسیار مهم است. ویژگی‌های برترین شامپو بدن به عوامل مختلفی بستگی دارد که قبل از تصمیم به خرید باید در مورد آن‌ها و همچنین انتظاری که از چنین محصولی داریم، باخبر باشیم. چند مورد از ویژگی‌های مهم قابل مطرح کردن برای یک شامپو بدن خوب را در ادامه نام می‌بریم.

 

1- حاوی مرطوب کننده‌ها

برای همه‌ی کسانی که به زیبایی و سلامتی پوستشان اهمیت می‌دهند، رطوبت‌رسانی یا آبرسانی پوست مساله‌ای مهم است. چون اگر پوست خشک و دهیدراته باشد، هم زیبایی خود را از دست داده و کدر و پوسته پوسته می‌شود، و هم مستعد ایجاد چین و چروک‌های ناخوشایندی می‌شود که علائم پیری پوست هستند. پس این مساله در جوان و شاداب بنظر رسیدن ما و پوستمان بیش از یک مساله ساده اهمیت دارد.

در حالی که شوینده‌های بدن چربی‌های پوست را که سد خوبی برای حفظ رطوبت ذخیره شده در پوست هستند، پاک کرده و پوست در چنین شرایطی در معرض خطر خشکی است. سازندگان شامپو بدن‌ها راه‌های مختلفی را به کار می‌برند تا از خشکی و کشیدگی پوست بعد از استحمام جلوگیری کنند. برخی از آن‌ها سولفات‌های درون شامپو بدن را با افزودن ترکیباتی ملایم می‌کنند، برخی دیگر مقدار سولفات را تا حدی کاهش می‌دهند که عملا محصول بدون سولفات به شمار بیاید، و بعضی هم از سورفکتانت‌های ملایم‌تر در محصول خود استفاده می‌کنند.

اما برگ برنده‌ی بهترین شامپو بدن برای جلوگیری از خشکی پوست، مرطوب کننده‌هایی است که در فرمول خود دارد. این مرطوب کننده‌ها شامل مواد آبرسان، روغن‌های مرطوب کننده، عصاره‌های گیاهی و موادی مانند گلیسیرین هستند. وجود این مواد در فرمول یک شوینده باعث می‌شود همزمان با شستن چربی و آلودگی، پوست بدن را آبرسانی یا مرطوب کنند تا بعد از حمام این رطوبت نتواند تبخیر شود. برخی دیگرهم حاوی موادی هستند که سد طبیعی پوست را که مسئول محافظت از پوست در برابر خشکی است، تقویت می‌کنند.

 

2- دارای PH مناسب با پوست

در مقالات قبلی گفتیم که صابون به دلیل قلیایی یا بازی کردن پوست، می‌تواند باعث ایجاد چه مشکلاتی شود. پس بدیهی است که کمترین انتظار ما از بهترین شامپو بدن‌ها این است که دارای مواد صابونی نبوده و اسیدیته یا ph آن‌ها با اسیدیته‌ی طبیعی پوست سازگار و متناسب باشد. خوشبختانه بسیاری از کمپانی‌های معتبر سازنده شامپو بدن در جهان، این مساله را رعایت کرده‌اند.

 

3- مناسب با نوع پوست شما

صابون‌ها با همه انواع پوست به یک جور رفتار می‌کنند، در حالی که ما می‌دانیم لازم است شوینده‌ی پوست خشک با شوینده پوست چرب متفاوت باشد! این انتظاری است که باید از یک شامپو بدن ایده‌آل داشت و به سازگاری آن با نوع پوست خاص توجه کرد.

یک بادی واش که برای پوست خشک تولید شده باشد، حتی اگر بهترین شامپو بدن برای پوست خشک باشد، نمی‌تواند حالت چرب و روغنی پوست‌های چرب را به خوبی پاک کند. چون شامپوی این افراد دارای شوینده‌های بسیار ملایم بوده و با تاکید بر مرطوب کردن و آبرسانی پوست ساخته شده‌اند. برعکس این ماجرا هم صدق می‌کند و استفاده از شامپو بدن مخصوص پوست چرب، خشکی پوست‌‌های خشک را چند برابر خواهد کرد.

پس همیشه توجه کنید که شامپو بدن برای چه نوع پوستی طراحی شده و اگر متناسب با انواع پوست است، ترجیحا مدلی از آن را انتخاب کنید که یک ویژگی برجسته برای کمک به پوست شما دارد. برای مثال، شامپو بدن‌هایی که با تمرکز بر رطوبت‌رسانی به پوست ساخته می‌شوند، برای پوست خشک تا نرمال ایده‌آل‌تر هستند. همینطور شامپو بدن‌هایی که حاوی ترکیبات ضد عفونی کننده، ضد قارچ و پاک کننده مانند روغن درخت چای هستند، گزینه خوبی برای پوست‌های نرمال تا چرب محسوب می‌شوند.

 

4- حاوی عصاره‌ها و اسانس‌های مغذی

بسیاری از کمپانی‌ها برای جذاب‌تر کردن محصولاتشان، از ترکیبات مفید و مغذی گیاهی در شامپوهایشان استفاده می‌کنند. معمولی‌ترین انتظار ما از بهترین شامپو بدن هم داشتن یک یا چند نمونه از این ترکیبات سودمند است که حس و حال خوبی در پوست ما ایجاد می‌کنند.

عصاره‌های گیاهان و میوه‌ها، اسانس‌ها و روغن‌های گیاهی، ویتامین‌های مختلف، رایحه‌های جذاب شکوفه‌ها، گل‌ها و میوه‌ها، مواد نرم کننده و تقویت کننده یا مواد آنتی اکسیدان و ضد عفونی کننده پوست، متداول‌ترین ترکیبات افزودنی به شامپو بدن‌های معروف دنیا هستند. این مواد باعث می‌شوند پوست لطافت و زیبایی خاصی بدست آورد و مصرف کننده احساس بسیار دلنشینی را تجربه کند.

همه ما دوست داریم خوشبو و معطر باشیم و شامپو بدن‌ها یا شاور ژل‌های دارای رایحه خوش، ما را به سمت خود جذب می‌کنند. همچنین طراوت و شادابی خاصی که عصاره‌ها و روغن‌های گیاهی در پوست ایجاد می‌کنند، خاطره‌ای دوست داشتنی از مصرف بهترین شامپو بدن‌ها در ذهن ما به جا خواهند گذاشت. عصاره لیمو، آلوئه‌ورا، نارگیل، گلیسیرین، ویتامین‌های B، C، D و E یا روغن‌هایی مثل شی باتر، زیتون و نارگیل از جمله ترکیبات خاصی هستند که با هدف کمک به سلامت و زیبایی بیشتر پوست به یک شامپو بدن خوب اضافه می‌شوند.

 

5- بدون مواد مضر

این حق مصرف کننده‌هاست که از محصولی سالم استفاده کنند. برخی از ترکیبات موجود در شامپوبدن‌ها می‌توانند سلامتی شما را به خطر بیاندازند. به همین دلیل است که همیشه توصیه می‌شود برای پیدا کردن بهترین شامپو بدن ها، جدا از در نظر داشتن تاثیر مثبتی که روی پوستتان می‌گذارند، به برچسب ترکیبات تشکیل دهنده‌ی آن‌ها هم توجه کنید.

اگر از ما می‌پرسید که چه موادی مضر هستند، چند نمونه را برای راهنمایی بیشتر نام می‌بریم. یکی از موادی که به ترکیب برخی از شامپو بدن‌ها (به خصوص در گذشته) اضافه می‌شدند، میکروبیدها هستند. میکروبیدها ذرات کروی و بسیار ریز پلاستیکی هستند که با هدف لایه برداری و ایجاد خاصیتی اسکراب کننده در شامپو بدن، به مایه‌ی آن افزوده می‌شوند.

تحقیقات نشان داده که این ذرات بسیار کوچک، از سیستم تصفیه آب هم رد شده و به آب‌های زیرزمینی و آزاد راه پیدا می‌کنند. وارد شدن این ذرات پلاستیکی به آبراه‌ها، دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و حتی اقیانوس‌ها، مساوی است با  به خطر انداختن زندگی انسان و جانوران در محیط زیست! به همین دلیل قانون منع استفاده از این ذرات در محصولات آرایشی بهداشتی از سال 2017 و اجرای آن از 2019 در ایالات متحده تصویب شده است.

از ذرات دیگری که نباید در بهترین شامپو بدن وجود داشته باشند، ترکیبات ضد میکروبی مثل پارابن، تریکلوزان و تریکلوکاربان‌ها هستند که FDA و اتحادیه اروپا استفاده از آن‌ها را در محصولات بهداشتی ممنوع یا خطرساز دانسته‌اند. این مواد می‌توانند از پوست جذب بدن شده و باعث تغییر فلور میکروبی طبیعی روده‌ها، تغییرات هورمونی، مسمومیت یا حتی افزایش خطر ابتلا به سرطان شوند.





:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : baran
ت : شنبه 30 ارديبهشت 1402
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی